Kinderen leren spelenderwijs hoe de stand van de zon een ontwerp van een architect kan beïnvloeden

Tijdens deze workshop leerden de kinderen over duurzame wandisolatie, maar ook over hoe de stand van de zon een ontwerp van een gebouw kan beïnvloeden. Waar en hoe maak je de ramen in een zuid gevel en verschilt dit met ramen in een noord gevel? Hoe heeft de architect van het nieuwe gemeentehuis dat gedaan en wat zouden de kinderen zelf doen als ze architect zouden zijn?

De kinderen ging eerst in dialoog met elkaar voor ze hun zaagjes pakten om de ramen in hun huisje te zagen. Timmerman Jan en bouwvakker Jeffrey hielpen de kinderen vervolgens met het zagen van de ramen. Daarna mochten de kinderen zelf de ramen in hun huisje plaatsen.

Toen de ramen er in zaten was het tijd om het huisje gezellig te maken. Planken aan de buitenkant, zonnebloemen voor het raam en een rolgordijn als zonwering.

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

 

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt

Kinderknooppunt